Arad Bikers


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

Arad Bikers
Arad Bikers
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Cine este conectat?
În total sunt 1 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 1 Vizitator

Nici unul

[ Vizualizeaza toata lista ]


Recordul de utilizatori conectați a fost de 9, Mier Oct 16, 2013 7:45 pm
SITE OFICIAL
Conectare

Mi-am uitat parola


Sfaturi pentru intretinerea motocicletei

In jos

Sfaturi pentru intretinerea motocicletei  Empty Sfaturi pentru intretinerea motocicletei

Mesaj Scris de Admin/laumoto Lun Mai 23, 2011 3:05 pm

Sfaturi pentru intretinerea motocicletei

Acest articol prezinta cateva din cele mai obisnuite operatii, necesar a fi efectuate pentru intretinerea si mentinerea in stare de functionare a motocicletei.
IMPORTANT: informatiile din acest articol sunt doar pentru informare, nu sunt o lista all-inclusive cu tot ceea ce inseamna intretinerea motocicletei si in situatia in care va simtiti nesigur efectuand propria intretinere a motorului, mai bine lasati acest aspect pe seama mecanicului sau a service-ului.
Intelegerea nevoilor specifice fiecarui tip de motor
In primul rand fiecare tip de motocicleta se intretine intr-un mod specific scopului pentru care a fost construita. Cunoasterea acestor aspecte te asigura ca nu vei pierde din vedere nici un element important in ceea ce o priveste.
Motocicletele off-road au o intretinere esential diferita de cea a cruiserelor. Solicitarile la care un off road este supus si cantitatea mare de noroi si praf pe care acesta o "inghite" cer o intretinere deosebita. Prin urmare , in randurile de mai jos prezentam o scurta trecere in revista a catorva tipuri de motociclete din acest punct de vedere.
Cruisere - sunt din ce in ce mai des intalnite in ultima perioada si au nevoie de o intretinere de baza: schimbarea uleiului, verificarea presiunii, curatarea si ungerea lantului. O pregatire corecta pentru iarna asigura de asemenea o viata mai lunga a motocicletei.
Off road - dupa cum spuneam mai sus solicitarile la care sunt supuse motocicletele off road sunt destul de mari. Dupa o zi petrecuta off road este obligatoriu ca suspensia si cadrul sa fie atent verificate, de asemenea motorul trebuie supus unei inspectii minutioase pentru a descoperi eventuale stricaciuni pe care caldura sau noroiul si praful le-ar fi putut produce. Daca este vorba de un motor in doi timpi, o atentie in plus trebuie acordata fluidelor.
Touring - Din cauza calatoriilor lungi, in cazul acestor motoare, solicitarile mari, apar la suspensii si anvelope, dar nu numai. Miile de km parcursi pot insemna uzura mare a unor piese mecanice dar si electrice. Fiecare dintre acestea ar trebui verificate frecvent in egala masura cu alte componente ca franele, transmisia sau nivelul lichidelor.
Motociclete sport - La aceasta categorie importanta cea mai mare din punctul de vedere al intretinerii, o prezinta schimbarea fluidelor corecta si la timp, anvelopele care trebuie sa fie in cea mai buna conditie si lantul care trebuie sa fie setat corect. In functie de cat de mult este solicitata motocicleta, intretinerea corecta si minutioasa a acesteia poate face diferenta intre o zi frumoasa pe sosea si o vizita la spital.
Street – sport – De fiecare data cand vei pune o motocicleta de strada sa se comporte precum o vitezana intretinerea acesteia va deveni o chestiune mai serioasa. Street- bike-uri de genul Honda SuperHawk sau BMW 1200 sunt destinate strazii dar avand in acelasi timp caracateristici si performante oferite de de clasele superbike sau enduro.
Stilul de pilotare
Un alt factor determinant al modului in care motocicleta trebuie intretinuta este si modul in care este condusa.
Intretinerea motocicletei trebuie luata in serios intotdeauna insa motocicletele fortate sa-si atinga limitele in mod obisnuit cer un plus de atentie la capitolul mentenanta.
Intretinerea motorului
Principiile de baza ale intretinerii motorului nu sunt dificile. Schimbarea uleiului la fiecare 3 luni sau 4800 km, folosind se intelege, uleiul recomandat de producator, schimbarea lichidului de racire la doi ani cu cel recomandat de asemenea de producator si schimbarea bujiilor la doi ani sunt lucrurile de baza care ar trebui sa asigure motocicletei viata lunga si kilometri multi. Cateva din cele mai de evitat greseli in acest sens:
- Utilizarea uleiului recomandat masinilor. NICIODATA nu trebuie utilizat un astfel de ulei. Daca sistemul de ambreiaj si motorul functioneaza cu acelasi ulei (situatia celor mai multe motociclete) este posibil ca discurile de ambreiaj sa fie distruse.
- Niciodata nu folosi ulei ieftin, intotdeauna foloseste uleiul recomandat de producator chiar daca este ceva mai scump.
- Sub nici o forma nu trebuie uitat sistemul de racire, chiar daca motorul este echipat cu ventilator. Schimbarea lichidului de racire cu cel recomandat este obligatorie. Lichidele de racire destinate masinilor contin de obicei silicati care pot fi extrem de daunatori pompei de apa, de aceea lichidul folosit trebuie sa fie cel destinat sistemelor de racire ale motocicletelor.
Intretinerea cadrului
Acest aspect ar trebui sa fie unul din cele mai usoare, totusi nu trebuie uitate cateva puncte foarte importante.
Dupa fiecare iesire mai lunga, in special dupa cele in ploaie sau pe off road, cateva minute pentru a sterge cadrul si furca cu o carpa de bumbac sunt necesare. Pentru zonele acoperite de vopsea trebuie utilizate numai materiale textile de bumbac curate moi pentru a se evita zgarierea acestor parti.
Spalarea motocicletei cam la doua saptamani este de asemenea necesara. Nu este recomndata utilizarea jeturilor puternice de apa deoarece acestea patrund chiar si in cele mai ascunse zone cum ar fi sistemul electric sau sistemul de alimentare cu carburant.
Parbrizul motocicletei trebuie curatat numai cu produse destinate acestuia, in nici un caz cu produse destinate sticlei deoarece in timp acestea vor produce matuirea lui.
Acoperirea motocicletei pe timp de iarna trebuie sa se faca numai cu huse fabricate din materiale speciale care nu retin umezeala.
Anvelopele
Atentia acordata anvelopelor are un efect direct asupra longevitatii motocicletei. Monitorizarea presiunii rotilor si mentinerea acesteia la valoarea recomandata este unul din cele mai importante lucruri.
Verificarea presiunii inaintea oricarei calatorii lungi este obligatorie, de asemenea de fiecare data cand alimentezi in timpul acestei calatorii. Verificarea trebuie efectuata cu manometrele speciale de la pompele de benzina, o verificare vizuala nu este suficienta.
Spalarea anvelopelor trebuie sa se faca doar cu apa si sapun, orice material care le-ar putea face alunecaose este periculos.
Un alt aspect important este uzura cauciucului, cand aceasta este avansata acesta trebuie schimbat.
Pe timp de iarna sub cauciucuri trebuie pus material textil pentru protejarea acestora de raceala cimentului care pe termen lung scurteaza viata anvelopelor.
Sistemul de transmisie
Sistemul de transmisie pe lant caracteristic celor mai multe motociclete off road sau superbike, trebuie uns periodic, recomandarea este ca acesta sa fie uns la fiecare alimentare. Acesta trebuie inlocuit atunci cand este indicat de catre producator sau cand la o inspectare se constata ca este prea intins.
Sistemul de transmisie pe curea trebuie verificat, ajustat sau inlocuit conform recomandarilor producatorului.
Sistemul de transmisie cardanica – acest sistem se intretine prin verificarea lichidului annual si inlocuirea acestuia la doi ani.
Sistemul de alimentare
Marea majoritate a motocicletelor nu sunt conduse pe toata durata anului. Lasarea combustibilului pe timp de iarna in interiorul sistemul de alimentare poate produce probleme din cauza faptului ca in cateva luni benzina se deterioreaza si poate afecta carburatorul sau injectia, dupa caz. Astfel in cazul in care rezervorul nu este golit la sfarsitul sezonului, exista riscul oxidarii interne a acestuia. Particule de rugina pot ajunge pe tot traseul de alimentare. Masurile care se impun sunt urmatoarele:
- la sfarsitul sezonului golirea pe cat posibil a rezervorului
- adaugarea unui stabilizator de benzina in rezervor si pornirea motorului astfel incat acesta sa ajunga pe tot traseul de alimentare
Sistemul electric
Primul si cel mai important aspect in intretinerea acestui sistem este evitarea spalarii acesteia cu jeturi puternice de apa pentru a se evita ajungerea acesteia la sistemul electric.
Al doilea aspect este inspectarea periodica a tuturor cablurilor electrice pentru depistarea oricaror deteriorari. Atentie marita trebuie acordata oricaror fire care sunt situate in apropierea unei surse de caldura (motorul sau sistemul de evacuare).
De asemenea este recomandata incarcarea bateriei pe timp de iarna, acest lucru va ajuta la prelungirea vietii acesteia si va permite utilizarea motocicletei fara probleme in orice zi insorita din sezonul rece.
Diverse
- verificarea suruburilor, fiecare motocicleta vibreaza iar efectul este slabirea acestora.
- verificarea tuturor elementelor care necesita ungere periodica
- verificarea echipamentului si accesoriilor: casca, manusi, cizme, echipament, toate trebuie sa fie de buna calitate, in perfecta stare si confortabile.
In cele din urma dar nu ca importanta este principiul dupa care ar trebui sa se ghideze toti cei care piloteaza o motocicleta si anume viata este importanta. Niciodata nu conduceti obositi, in stare de ebrietate sau sub influenta medicamentelor, asigurati-va ca motocicleta este in perfecta stare, echipamentul este de cea mai buna calitate si de asemenea in perfecta stare. Este modalitatea cea mai sigura de a va feri de necazuri.
Admin/laumoto
Admin/laumoto
Admin

Mesaje : 30
Data de inscriere : 03/02/2011
Localizare : Arad

https://aradbikers.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum