Arad Bikers


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

Arad Bikers
Arad Bikers
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Cine este conectat?
În total sunt 1 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 1 Vizitator

Nici unul

[ Vizualizeaza toata lista ]


Recordul de utilizatori conectați a fost de 9, Mier Oct 16, 2013 7:45 pm
SITE OFICIAL
Conectare

Mi-am uitat parola


Ce este un Club de Motociclism (M.C.)

In jos

 Ce este un Club de Motociclism (M.C.) Empty Ce este un Club de Motociclism (M.C.)

Mesaj Scris de Admin/laumoto Lun Mai 23, 2011 3:13 pm

Daca motocicletele iti influenteaza stilul de viata, atunci, invariabil, faci parte si dintr-o comunitate de motociclisti. Între toate tipurile de organizatii existente in aceasta comunitate, "clubul" este cel care iese cel mai puternic in evidenta si totodata si cel care are cea mai mare importanta.


I. Ce este un Club de Motociclism (M.C.)

Daca motocicletele iti influenteaza stilul de viata, atunci, invariabil, faci parte si dintr-o comunitate de motociclisti. Între toate tipurile de organizatii existente in aceasta comunitate, "clubul" este cel care iese cel mai puternic in evidenta si totodata si cel care are cea mai mare importanta. Un M.C.(Club de Motociclism) este de regula respectat pentru unul din urmatoarele motive:

- Cei in cunostinta de cauza recunosc nivelul profund de implicare si autodisciplina de care o persoana trebuie sa dea dovada in mod constant, astfel incat sa fie demna de a purta patch-ul (broderia, emblema) clubului, nivel care devine uneori o a doua natura (slujba) pentru individul in cauza. Aceasta persoana intelege/stie faptul ca simbolul, culorile clubului sunt pazite cu mare strictete de catre membri si ca a deveni membrul unui club este un proces lung si dificil. Lasand restul la o parte, oricine trebuie sa respecte o persoana pentru tot ce a realizat devenind apta sa detina si sa poarte patch-ul pe care il are, indiferent de club.

- Cei mai putini informati, privesc numai suprafata lucrurilor. Ei vad vigilenta si suportul pe care si-l acorda reciproc membrii unui club. Vad pericolul potential al provocarii unei reactii de la un grup bine organizat care calatoreste intr-un numar insemnat si este pregatit pentru orice situatie. Ei stiu ca NIMENI NU POATE PROVOCA UN MEMBRU AL UNUI CLUB FARA CA APOI SA TREBUIASCA SA RASPUNDA INTREGULUI CLUB, si ca un astfel de raspuns trebuie dat catre toti membrii clubului, pana la ultimul. Acest tip de respect este unul nascut din frica.

Un MC serios se va conduce public intr-o maniera profesionala. Ei nu vor cauta sa cauzeze situatii de scandal, nici nu se vor prezenta ca o forta de intimidare, in afara situatiilor care impun acest lucru. Respectul este castigat de un MC serios prin ambele modalitati prezentate mai sus.

Exista multe cluburi mai mici formate dintr-un numar redus de persoane. Fara o continua manifestare a fortei lor, aceste cluburi, nu vor primi respect. Majoritatea acestor tipuri de club au o durata de viata mica, dar, publicul general nu va face distinctie intre diferitele cluori, embleme. Asadar, trebuie inteles ca in cazul in care un club cauzeaza o problema care implica sectorul public, identitatea clubului este cel mai adesea ignorata sau pierduta, iar imaginea negativa se va raspandi asupra tuturor cluburilor(a motociclistilor in general - n.t.). Ca rezultat direct al acestui lucru, in interiorul unei comunitati de mototcilisti exista tendinta cluburilor de a actiona intre ele ca si o forta de politie a motociclismului.

De asemenea exista o ierarhie naturala care este recunoscuta intre insasi cluburile de motociclism. Cel mai puternic si stabil club va fi cel dominant(intr-un stat- in original, intr-un judet/oras -prin analogie in cazul Romaniei), si totodata si cel care va avea grija de urmatoarele aspecte:
- va autoriza stabilirea de noi cluburi in alte state (judete/orase).
- va forta desfiintare cluburilor care cauzeaza probleme continue.
- va actiona ca mediator intre problemele cluburilor mai mici.
- va forta actionare intr-o anumita directie, in cazul in care partile nu ajung la un compromis.
- va furniza informatii privind evenimentele dintre cluburi.
- va cere suportul altor cluburi atunci cand acesta este necesitat.

De asemenea se obisnuieste ca un club dominant dintr-o zona sa selecteze "prospectii"(viitorii inscrisi in club) dintre membrii de varf ai altor cluburi. De fapt unele dintre cluburi sunt stabilite tocmai cu acest scop.

In cazul in care nu exista un club dominant, asumandu-si pozitia de conducere, cresc sansele ca toate cluburile sa nu se poatabucura de luxul de a folosi resursele proprii de timp si bani in folosul fiecarui membru. Nici nu s-ar bucura de mobilitatea si libertatea de miscare care apare odata cu pacea si ordinea.

In interiorul unui MC, "ofiterii"(conducerea) sunt cei alesi pe urmatoarele posturi traditionale: Presedinte, Vicepresedinte, Secretar, Casier, Sergent. In plus , pot aparea posturi mai putin traditionale cum ar fi " Capitan de drum", "Aripa", Tactician. Capitanul de drum este responsabil cu logistica si toate cele necesare pentru ca intreg clubul sa ajunga din punctul A in punctul B. "Aripa" raspunde numai presedintelui si se asigura ca ordinele acestuia sunt duse la indeplinire. De asemenea el va fi cel care va calatori in afara grupului in cazul in care o problema necesita acest lucru. Tacticianul este cel insarcinat cu cu tactica si strategia in situatiile tensionate. In anumite cazuri el este cel care se ocupa de problemele de securitate ale clubului. In cele mai multe cluburi pozitiile de tactician, si cea de "aripa" sunt combinate si pot avea numai un singur titlu (unul dintre cele doua).

De regula, cel care poarta patch-ul a fost cineva care a stat in jurul clubului cel putin un an. Inainte de aceasta , era cunoscut de multa vreme si atitudinea si comportamentul lor era bine cunoscut. Apoi a fost prospectat pentru inscrierea in club cu cel putin un an sau doi inainte de a primi 'patch-ul' (emblema).

Pentru membrul purtator al emblemei unui club, loialitatea si devotamentul fata de bunastarea clubului este cel mai important lucru, inaintea familiei, prietenilor, slujbei, bunurilor personale, si chiar a sigurantei personale. Nu exista niciodata, repet NICIODATA, vreo indoiala referitoare la ordinea iportantei acesora. Singurul lucru care se apropie cumva de devotamentul fata de club este devotamentul fata de fratii si surorile din club. Dar chiar si aici, interesul clubului este intotdeauna prioritar interesului individual. Ei trebuie sa stie ca familia ii poate renega, ca isi pot pierde slujba peste noapte, iar prietenii apropiati, vin si pleaca tot timpul. Dar clubul si fratii sau surorile lor din club vor fi intotdeuna acolo pentru ei. Este unul din putinele , daca nu chiar unicul lucru pe care pot conta. Membrii stiu acest lucru deoarece ei insisi sunt devotati si vor da intotdeuna dovada de acelasi comportament.

Pentru a fi siguri ca aceasta etica si standard de atitudine va fi adoptata de noii membri, acestia vor participa la toate actiunile obligatorii, la toate actiunile educative , si uneori vor ajuta chiar la selectarea si testarea noilor prospecti. Astfel, inainte ca ei sa permita unei alte persoane sa intre in club si sa poarte culorile acestuia, ca simbol al devotamentului lor, ei vor fi siguri ca noii membrii aduc cu ei acelasi loialitate si dedicatie ca si toti ceilalti.

Atitudinea celor care poarta emblema , referitoare la ceilalti, trebuie sa fie de maniera urmatoare: Exista fratii si surorile, si exista potentialele amenintari la adresa clubului. Din aceste motive, ei nu vor discuta afacerile interne ale clubului, numerele membrilor, miscarile clubului, sau informatii personale legate de fratii si surorile din club , cu cei aflati in afara clubului. Orice informatie care ar putea fi folosita de cineva pentru a crea o imagine anume a clubului reprezinta o grava problema de securitate.

Purtatul emblemei insemna mai mult decat distractie in grup in vremurile bune. Insemna uniune in momentele grele. Insemna multa muca. Inseamna dedicare catre un stil de viata in care prima grija este nu cum poti fi ajutat de fratii tai ci cum ii poti ajuta. Intotdeauna cauti sa dai, nu sa primesti.

Acest lucru ar putea parea idelist multora dintre voi, si in multe cazuri chiar este. Dar este un ideal pe care toate cluburile il invata si se straduiesc sa il perpetueze in principiu si practica.

In incheiere, trebuie sa fiti constienti de o anumita "regula de aur" a comportamentului pe care trebuie sa o aplicati atunci cand calatoriti impreuna cu ceilalti.


"Daca acorzi respect, vei primi respect. Daca te comporti ca un nesimtit, vei fi tratat ca un nesimtit!


Lumea "bikerilor" a fost a mea aproape 35 de ani, de la hardcore1%ers pina la noile si imbunatatitele "riding clubs". Am vazut si am intalnit cam tot ce se poate vedea intr-un film. Sa fii informat asupra unui element pe care l-ai putea intalni este de mare importanta pentru securitatea ta.Ai invatat ce parti ale orasului sa le eviti fie ca ti-a spus cineva fie ca ai invatat pe pielea ta. Ai inteligenta de a nu provoca un pitbull sau de a nu sta in mijlocul unui foc incrucisat.Ai invatat sa conduci o motocicleta in siguranta si tot asa trebuie sa invati regulile lumii in care ai intrat. Acum, multi dintre voi ati intrat in lumea biker-ilor sau a cluburilor si nu constientizati problemele care va pot privi si aveti nevoie de cateva sfaturi. este sugestia mea sa va informati in aceasta problema pentru ca informatia inseamna putere. Este greu de cuprins aceasta cultura intr-un articol dar va ajuta.

Informatia are scopul de a te educa in privinta stilului de viata 1% si nu de a te speria.(Adu-ti aminte ca nu e indicat sa barfesti pe cinva sau un club pe email groups forumuri sau baruri) In primul rand sansele sa te intalnesti cu membri outlaws/1% sunt minime doar daca nu frecventezi barurile sau locurile lor de intalnire. Dar nu face nici o eroare asta e cat se poate de real.Deoarece majoritatea cluburilor NU sunt outlaws ei nu vor avea nici o treaba cu tine daca stai in afara "treburilor" lor si respecti protocolul. Foarte rar apare o problema la o intalnire publica dar acest lucru este posibil.Asa ca sa incepem cu "rocker"-ul de care ai auzit. Rocker-ul are forma unei semilune (semicerc as spune eu).Daca te gandesti bine sigur ai vazut poze Hells Angels si ai observat emblemele arcuite deasupra si dedesubtul emblemei centrale(patch-uri). Emblema centrala si emblema 1%in forma de diamant vor fi vizibile si pe revere si vor fi numite "culorile" clubului. Exista deasemenea si numeroase alte embleme purtate dar acestea au o semnificatie anume doar pentru clubul respectiv.

Emblema 1% in forma de diamant este insemnul dupa care recunosti un 1%er.Este de obicei purtata pe umarul stang dar poate fi observata si in spatele culorilor. Ei de obicei calaresc Harley-uri alaturi de support clubs si outlow clubs dar asta e o alta poveste. Dupa tipul de emblema purtat cluburile outlow isi dau seama de cine reclama sau nu teritoriul.Teritoriul este o problema majora si cluburile se vor lupta sau omori daca se va ajunge acolo.Este doar "afacere". Emblema rocker sau bar style nu este acceptata de cluburile1% decat daca este aprobata de ei.Doar daca un club poarta o emblema rocker sau bar style nu inseamna ca este automat un outlaw club. Va trebui sa inveti cine este cu cine.

Cum am spus majoritatea cluburilor nu sunt "outlaw" si nu poarta embleme rocker deasupra si dedesubt. Ele pot avea o emblema deasupra dar daca au si una dedesubt aceastsa nu va fi inscriptionata cu numele statului orasului sau regiunii ci de cele mai multe ori cu numele sau porecla respectivului. De exemplu orice club in Texas care nu este afiliat Bandidos nu poarte purta emblema Texas pe spate. Ei au fortat chiar unele cluburi ale politiei sa scoata Texas rocker-ul.De asemenea 99% din support clubs nu pot purta aceasta emblema. Bandidos cer acest drept ca MC (motorcycle club) si vor deveni agresivi daca vor observa ca porti aceasta emblema fara a avea dreptul.Multe regiuni au club dominant un 1% si aceleasi reguli se aplica.Clubul Bandidos este dominant in Texas ca si in multe alte state.

Outlaws bikers (a nu se confunda cu outlows 1%motorcycle clubs) sunt de asemenea cluburi hardcore care nu poarta emblema 1% dar au stranse legaturi cu membrii 1%.Acestia includ de asemenea si 1% support clubs. Tinuta este importanta, ar fi haos daca ai purta uniforma de "politist".Identificarea ta este necesara.Sigur vei intra in inchisoare nefiind politist dar purtind o uniforma si purtandu-te ca atare. Deci privind pe partea cealalta nu vrei sa fii luat drept ceea ce nu esti de dragul sigurantei in toate aspectele vietii. Afisand o emblema AMA(Amnerican motorcycle association) In fata te va introduce in ochii outlaws ca nefiind o amenintare.1%-ers au impus aceasta emblema la toate cluburile pentru ca ei sau membrii cluburilor outlaw nu o poarta. Unele cluburi poarta aceasta emblema invers in semn de protest fiind fortati de 1%-eri sa o poarte.

1%-ers si cluburile outlaw nu au nimic de a face cu AMA si viceversa.NICIODATA nu vor purta sigla AMA. Termenul de 1%-er vine de la AMA. In anii 60 AMA au catalogat Hells Angels si pe cei asemenea lor("baieti rai") ca fiind numai 1% din totalul motociclistilor.Hells Angels au adaptat spusele lor si au deveni primul club exclusivist 1%. Orice alt club care incearca sa poarte acest insemn ar fi bine sa poata raspunde rivalilor lor 1%-eri care vor incerca sa ii desfiinteze.Termenul de "The Big Four" reprezinta cele mai numeroase si periculoase cluburi din lume: Bandidos infiintat 1966,Helss Angels 1948,Outlows 1935,Pagans 1959.Bandidos sunt la ora aceasta clubul ce cea mai mare rata de dezvoltare in U.S.

Sunt sute de cluburi 1% mai mici dar care pot fi periculoase la un nivel mai scazut decat cele enumerate.Ca fapt divers daca sunteti in preajma unui club outlaw puteti observa unii membri ca se saruta pe buze.Acest lucru a inceput in anii 60 cand obisnuiau sa socheze asistenta acest lucru evoluind pina astazi ca simbol al stranselor legaturi si al fratiei.

Pentru a deveni un 1%-er sau un outlaw nu este o sarcina usoara.Nu multi vor purta sigla 1% si numai barbatii pot deveni membri.Procesul de recrutare este mai mult decat pot duce multi.Este metoda cluburilor de a evita patrunderea unor neaveniti.Nu este o sarcina usoara sa gasesti membri pentru un club in special pentru un 1%. Un comentariu a fost facut cum ca riderii normali sunt in proportie de 50 la 1 fata de outlaws.Asta este adevarat dar ganditi-va ca in conditii normale cinci rideri "normali"nu sunt o problema pentru un 1%-er.Daca te legi de unul te legi de toti. In zilele noastre acestia isi exprima cat mai clar inainte de a recurge la violenta.

Cluburile rivale s-au omorat intre ele pentru teritoriu sau alta lucruri care nu au nici o importanta pentru cetateanul normal.Cluburile outlaw/1% de obicei pastreaza violenta in cercul lor.Doar daca nu esti implicat cu ei sau ai o dorinta de sinucidere provocandu-i,violenta ajunge foarte rar in publicul larg.Acest lucru este valabil si in ziua de azi.In ochii lor declaratia de Razboi se ia ca atare.ultimul in viata e invingator,nimic mai putin, fara exceptii, fara reguli.Nu au nici o teama de consecinte ceea ce ii face atat de periculosi intr-o confruntare.Inchisoare, moarte nu inseamna nimic pentru ei iar amenintarile ii vor incuraja sa atace.

Si intotdeauna aveti grija la un 1% sau outlaw Prospect(membru aspirant). El va purta o emblema "Prospect", nu va avea emblema centrala sau va purta o brasarda aceste reguli stabilindu-se de fiecare club in parte. De la membrii sau de la aspiranti se asteapta actiuni un comportament care sa nu discrediteze sau sa nu dezonoreze clubul cand poarta dar nu in mod special ''culorile" sale. Aspirantii sunt cunoscuti ca provocatori de probleme. Recunoasterea este importanta pentru aspirant pentru a depasi acest stadiu. Dar recunoasterea "negativa" poate lucra impotriva sa. Structura lor este similara cu cea militara si foarte politica, aspirantii castigand greu emblemele si le vor apara pina la moarte.Daca un 1%-er sau un outlaw isi pierde culorile vor face tot ce le sta in putere sa le recupereze.Si Dumnezeu ssa il ajute pe cel care le are mai ales daca nu exista un motiv pentru asta. Daca sunt in posesia politiei daca e necesar ii vor da in judecata pentru a le recupera. De obicei politia evita asta si le inapoiaza imediat.Intotdeauna le vor recupera.

Pina acum elementele outlaw au fost "de capul lor".Realitatea este ca aceste cluburi nu sunt ca celelalte este bine sa admiti asta de la inceput. Outlaws sunt o societate in societate cu reguli proprii, coduri de comportament si moduri proprii de a reactiona in lume.Este ca si cum ai construi un oras intr-o zona pustie. Vei intalni noi forme de viata care nu credeai ca exista aproape de tine pina acum.Multi dintre voi sunteti noi in lumea cluburilor si doar i-ati vazut.Cresterile vanzarilor de motociclete cu 52% in ultimii doi ani a adus la o crestere a numarului riderilor pe sosele ralyy raid-uri si internet.Multi dintre acestia nu au acordat atentie cluburilor 1% pina nu au inceput sa poarte diferite culori asa cum au facut 1%ers/outlaws inca de la inceputuri. Este bine de stiut ca aceste cluburi au existat din anii 30 alaturi de non outlaw clubs cum ar fi Gipsy MC International infiintat in 1932.de asemenea a existat si un club al femeilor "Metermaids" care s-a infiintat in 1931. "Boozefighters" s-a infiintat in 1946. Fii cat se poate de rabdator si tolerant cand esti interpelat de outlaws. RESPECTUL este tot ce asteapta de la tine si nimic altceva.


III EMBLEMELE

Organizatia AMA(American Motorcycle Agency?-n.t.) a fost fondata in 1924 ca filiala a Motorcycle Manufactureres si sustinuta de aceasta pentru promovarea motociclismului in America. Ei au autorizat grupurile de motociclisti din aceleasi zone ca si Cluburi de motociclism. Unii dintre membrii acestor cluburi purtau echipament complet identic, cu numele clubului brodat pe spatele camasilor si gecilor.

La diferite evenimente, AMA a acordat premii pentru �cel mai bine imbracat club� iar acest lucru a condus la aparitia emblemelor si a culorilor specifice fiecarui club.
In timpul unui eveniment din anul 1947, la Hollister, California un membru al Booze Fighters MC a ajuns la stiri cu o informatie exagerata, si ulterior, datorita acestei stiri, s-a luat hotararea sa se faca un film cu titlul �the wild ones� (Cei salbatici). Organizatia AMA a publicat in acelasi timp un articol in revista proprie care poate fi rezumat la urmatoarea afirmatie:
�99% din membrii cluburilor sunt cetateni care respecta legea si numai 1% sunt outlaw (proscrisi). Aceste momente au constituit inceputul a ceea ce este astazi cunoscut ca si cluburile �outlaw� sau cluburile celor 1%. Cluburilor neautorizate de AMA si non-mebrilor AMA li s-a interzis participarea la evenimentele AMA.

Pentru a face distinctie intre ei si celelalti, cluburile de outlaws si-au decupat emblema in trei bucati/piese separate. Pe bucata de deasupra se afla numele clubului, in centru se afla emblema clubului , iar pe bucata de jos se afla inscrisa locatia de unde proveneau. Aceste cluburi �outlaw� de motociclisti au organizat propiile evenimente si petreceri si au facut lucruri opuse celor facute de AMA. Nu existau premii pentru cel mai bine imbracat club, isi modificau motocicletele astfel incat acestea sa mearga mai rapid si sa arate diferit, mergeau cu esapamentul taiat, beau si faceau tot felul de lucruri �salbatice�. Asa e isoria.

Termenul �culori� este folosit pentru a denumi setul de patches (cele trei mentionate anterior). In cazul unui set de 3 piese, una este plasata deasupra bucatii grafice aflate in centru si avand dimensiunile cele mai mari, iar alta este plasata dedesuptul acesteia din urma. Cele doua bucati de deasupra si de desuptul emblemei grafice au de regula o forma curbata , iar cea de sus are inscriptionata pe ea numele clubului, cea de jos avand pe ea locatia clubului. Cluburile de motociclism difera de organizatiile de motociclism prin aceea ca in mod traditional �prospectarea� si acceptarea cuiva in club necesita timp inainte ca membriii din grup sa decida daca o persoana va fi sau nu acceptata in grup si I se va permite sa poarte culorile. Cele mai multe �culori� ale diferitelor cluburi au de asemenea imprimat pe unul din patch-ri titlulara de M/C, pentru a fi clar ca e vorba de un club si nu de o organizatie.

Multe din organizatiile nationale (e vb de USA) au stabilit la inceputul anilor �80 sa isi uneasca cele trei piese intr-un singur patch pentru a evita astfel orice confuzie, sau asociere directa cu un club de motociclism sau o comunitate de cluburi. Un exemplu ar fi H.O.G. (Harley Owners Group � Grupul posesorilor de Harley) sau Blue Knights (�Cavalerii albastri�- Ofiteri de politie) .

Iata cum sunt recunoscute astazi �culorile� cluburilor:

� un patch dintr-o singura bucata poate semnifica in mod normal un club familial sau social de motociclism, atata vreme cat este cunoscut/respectat de celelalte cluburi din zona respectiva.
� un set din doua piese (patches) care pot avea multe semnificatii diferite, lucru acceptat atat vreme cat ceasta semnificatie este cunoscuta si respecta totodata celelalte cluburi din zona respectiva.
� un set din trei piese desemneaza de regula un MC traditional. Pe banda de sus se afla inscris numele clubului, la mijloc se afla emblema grafica a clubului, iar pe banda de dedesupt se afla de regula zona/teritoriul in care exista clubul. Mai exista si seturi de astefel de patches in care pe banda de dedesupt se afla inscris altceva decat zona, de regula fiind scrisa o zicala. Un MC traditional este acela care adera la toate regulile si traditiile locale stabilite in fiecare zona. Exista foarte putin exceptii, dar regula este ca un club (nou) trebuie aprobat de cel(e) dominant(e) aflat(e) intr-o anume zona. Clubul care are ebleme dintr-un set de 3 piese (inclusive cea cu locatia) nu este in mod necesar sic el care domina acea zona.
Emblema in forma de diamant cu �1%� sau �13� purtata impreuna cu setl de 3 piese poate semnifica faptul ca acel club este unul de tipul �1%� sau un club de support pt un club de tipul 1% (dominant).

Un motociclist care nu apartine de nici un club nu are de regula nici o parte dintr-o emblema. Daca e sustinut de un membru al unui club atunci el poate face parte din prospectul acelui club si poate purta un patch pe care sa apara clar inscris �prospect�. In unele zone inscriptia prospect este la baza vestei , in altele in partea superioara (intre umeri). Unele cluburi permit prospectilor sa poarte inscriptii cu numele clubului pee le, dar nu si emblema. Exista multe lucruri specifice fiecarui club. Fiecare club are propriile reguli legate de ceea ce poate sa poarte un prospect. Numai daca este arobat ca membru in club, atunci I se permite sa poarte emblema.


Inscriptia nomad

Unele MC-uri dau dreptul unor membri sa poarte inscriptia �NOMAD�. Acest lucru se petrece in cazul in care acel membru intruneste anumite caracteristici specifice sensului de nomad.

1. No-mad� - un membru al unui grup care nu au o locatie fixa si care se deplaseaza in functie de sezon dintr-un loc in altul.
2. O persoana care nu are o locatie fixa, care calatoreste, un ratacitor.

Aceasta inscriptie este una aparte, pe care putini o merita cu adevarat, si de aceea, este destul de greu acordata. Prin definitie, un �Nomad�, poate fi cel care calatoreste singur si are capacitatea sa reprezinte, sa se mentina sis a supravietuiasca in conditii neobisnuite mahjoritatii.


IV NOTIUNI DE BAZA ALE MC

Clubul

Intentia acestei sectiuni este aceea de a-ti oferi oprivire de ansamblu asupra structurii si filosofiei clubului traditional de motociclism (M.C.). Aceasta nu exprima in mod neaparat sentimentele sau prioritatile vreunui grup anume, caci toate grupurile de motociclism difera in anumite puncte. Lasand la o parte filosofia de baza a acestui grup, este important ca tu sa intelegi perspectivele altor grupuri cu care s-ar putea sa te asociezi din cand in cand.

Daca motocicletele iti influenteaza stilul de viata, atunci, invariabil, faci parte si dintr-o comunitate de motociclisti. Între toate tipurile de organizatii existente in aceasta comunitate, "clubul" este cel care iese cel mai puternic in evidenta si totodata si cel care are cea mai mare importanta.

Respectul

Un M.C. serios impune respect dintr-un anumit motiv. Acei care sunt corect informati recunosc nivelul inalt de angajament personal si autodisciplina pe care un om trebuie sa le demonstreze si sustine pentru a putea purta un patch. Ei isi dau seama ca, emblema/culorile unui club sunt pazite cu strictete si procesul de a deveni membru este lung si dificil. Ei respecta purtatorii de patch pentru ceea ce au realizat fiind in stare sa castige si sa pastreze patch-ul pe care-l poarta. Acesta este respectul nascut din recunoasterea dedicarii si indeplinirii. MC �ul se lupta pentru respect din acest motiv. Persoanele din afara comunitatii de motociclisti cunosc mai putin aceste lucruri. Insa, acest segment al societatii este, de departe, cel mai mare, si prin urmare reprezinta o piata mai mare pentru orice activitati de strangere de fonduri pe care grupul le poate intreprinde. El sta sa motiveze ca este important sa cultivi o relatie cu acesti oameni, si a fi perceput de ei drept motociclist murdar nu este avantajos pentru grup. Asadar, ei se vor comporta ca niste cetateni exemplari in toate privintele... vecini buni cum s-ar spune. Scopul este acela de a fi mai de graba admirat de publicul larg, decat stiut de frica. Un club serios, prin toti membrii si oaspetii lui, se vor purta, in public, intr-o maniera profesionala inalta.

Culorile Clubului

Publicul larg nu face distinctie intre diverse culori de club. In multe cazuri, ei nu pot face diferenta: pentru ei suntem doar motociclisti murdari. Daca un club produce o problema ce lezeaza sectorul public, identitatea clubului ofensator este fie onfundata,
fie ignorata si vina pica pe toate cluburile. Publicul larg nu face distinctie intre un M.C. si un R.C. (Riding Club), asadar FIECARE trebuie sa fie constient ca nu conteaza daca este intr-un M.C. si R.C. sau un rider independent, actiunile lor se reflecta asupra intregii comunitati de motociclism. Cluburile MC tind sa se autoguverneze pentru a evita aceste incidente.

Participarea

Un purtator de patch nu va discuta nici una dintre treburile clubului, indiferent daca este vorba despre numerele membrilor, proiectele clubului sau oricare informatie personala a membrilor, cu nimeni din afara clubului. Ei inteleg ca sunt purtatori de patch 24 de ore pe zi indiferent daca-si poarta sau nu culorile.Tot ce spun sau fac, in public, poate afecta clubul. De asemenea, ei inteleg ca daca intrec masura, pot fi propusi spre excludere dintr-un club, pentru binele lor si al clubului. A purta patch-ul este mai mult decat a te intruni si a petrece momente frumoase. Mai inseamna si
a te intruni pentru celalalte momente. Constituie multa munca. Este implicarea lor intr-un stil de viata in care nu cauti modalitati de a fi ajutat de fratii si surorile din club, ci modalitati prin care tu ii pot ajuta pe ei, pe fratii si surorile lor. Ei cauta intotdeuna sa dea, decat sa primeasca. Toate aceste idei pot parea foarte idealiste, si in unele cazuri numai asta sunt. Dar este un ideal la care toate cluburile tind in
principiu, si in practica.

Intodeauna sa fi constient de "Regula de Aur" a conduitei, cand calatoresti prin diverse cercuri ale cluburilor: Daca respecti, o sa fi respectat. Daca te porti nerespectuos, atunci vei fi tratat in acelasi mod.

Niveluri de Implicare

Cand cineva isi castiga patch-ul, nu inseamna ca el sau ea si-a atins scopul suprem si din acest punct inainte tot ce trebuiau sa faca pentru club s-a sfarsit Trecand de la oaspete si testare la purtator de patch nu este echivalent cu a urca de la baza la varf, ci mai degraba urcatul constant a unei pante, devenind, in timp, un frate sau o sora cat mai puternic(a) si implicat(a). Etapa de proba a unei persoane si mai tarziu obtinere patchului sunt doar niste recunoasteri a ceea ce a reusit sa demonstreze
de-a lungul timpului. In felul acesta, cu cat purtatorul de patch are mai multe vechime si experienta in club, cu atat mai mult trebuie sa fie frate sau sora pentru toti.

Scopul Testarilor si Prospectarilor

Partea de testare nu este o initiere, in sensul celor din fratii. In schimb, este o perioada de timp in care persoana respectiva se poarta cu respectul cerut pentru a purta patch-ul. Este o perioada in care:

Atitudinea este conditionata astfel incat el/ea sa afiseze un simt al raspunderii si respectului fata de purtatorii de patch din club, fara de care ei n-or sa
invete simtul respectului fata de un grup. El/ ea este educat(a) in bazele protocolului si etichetei M.C.-ului. Lui/ei ii este dat timpul necesar insusirii obiceiurilor ce stau la baza unei bune securitati si comunicari. A se obisnui cu participarea si a avea incredere in judecata celor care deja poarta patch-ul, cei care le vor fi intr-o zi frati si surori. Aceasta lista poate sa continue, dar aici se vrea demonstrarea faptului ca perioada de proba are obiective bine definite si ca acea persoana nu va avansa nicaieri, in club, daca el/ea nu este constient(a) de acestea. Este imposibil sa faci o
lista de bifat, cu lucrurile care se asteapta de la o persoana valabila in toate cazurile. Nu exista o formula a succesului, dar cheia este ATITUDINEA SI RESPECTUL. Toate celalalte se invata in timp, dar atitudinea unei persoane vine din inima.
Admin/laumoto
Admin/laumoto
Admin

Mesaje : 30
Data de inscriere : 03/02/2011
Localizare : Arad

https://aradbikers.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum