Arad Bikers


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

Arad Bikers
Arad Bikers
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Cine este conectat?
În total sunt 1 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 1 Vizitator

Nici unul

[ Vizualizeaza toata lista ]


Recordul de utilizatori conectați a fost de 9, Mier Oct 16, 2013 7:45 pm
SITE OFICIAL
Conectare

Mi-am uitat parola


Mersul pe motocicleta cu pasager

In jos

Mersul pe motocicleta cu pasager  Empty Mersul pe motocicleta cu pasager

Mesaj Scris de Admin/laumoto Lun Mai 23, 2011 3:03 pm

Mersul pe motocicleta cu pasager

Acest articol se refera la pilotarea unei motociclete avand un pasager in spate, in diferite circumstante si indiferent de sexul acestuia, desi cel mai adesea vorbim de pasagere.
Pilotarea cu un pasager poate fi o experienta placuta insa ea implica multa responsabilitate. In momentul in care oferi unei persoane o plimbare impreuna pe motocicleta accepti faptul ca motocicleta va fi controlata mai dificil si de asemenea accepti responsabilitatea unei alte vieti.
In functie de greutatea pasagerului, motocicleta se va comporta diferit din cauza modificarii centrului de gravitate. Primul lucru care se va observa este franarea ingreunata.
In afara acestui fapt trebuie sa fii foarte increzator in aptitudinile tale. De asemenea trebuie sa-ti pui intrebarea daca esti capabil sa manevrezi motocicleta avand un pasager si daca poti avea incredere in acesta ca nu va pune in pericol siguranta amandorura.
Iata in cele ce urmeaza cateva criterii de baza de care trebuie sa se tina seama in cazul pilotarii cu pasager in cel mai safe mod posibil.
Comunicarea
Daca pasagerul este un incepator, acesta trebuie instruit cum sa se urce pe motocicleta, unde sa tina picioarele, cum sa se dea jos, unde sa tina mainile si cum sa stea. Trebuie sa fie avertizat ca este obligatoriu sa stea linistit, sa se tina ferm, sa nu puna picioarele jos la opriri si cel mai important sa nu incerce NICIODATA sa "ajute" prin aplecarea in acelasi sens sau in sens opus. Pasagerul trebuie sa ramana linistit in spatele pilotului, sa-l lase pe acesta sa controleze motocicleta. Unii instructori sustin ca pasagerul trebuie sa se comporte precum un sac de cartofi lipit de sa, a carui sarcina este sa nu isi faca simtita prezenta mai mult decat este necesar.
Un alt aspect important este comunicarea. Este necesara stabilirea unor semne in timpul mersului. De exemplu o bataie pe umar sau mai multe pot insemna "te rog incetineste" sau "vreau sa-ti spun ceva" etc. Sau indicarea unei parti a drumului poate insemna "te rog opreste" sau "hai sa ne oprim putin". Este bine sa incurajezi pasagerul sa fie deschis si sa comunice. Probabil cel mai bun inceput in plimbarea cu un pasager pe motocicleta este incet si usor.
De asemenea este esential ca pilotul sa cunoasca nivelul de experienta al pasagerului, eventuala teama si mai ales sa se cunoasca destul de bine unul pe altul. Prima plimbare mai ales ca de obicei este vorba de o pasagera, este bine sa fie facuta intr-un ritm nu prea intens, intr-o zona placuta astfel incat aceasta experienta sa fie una placuta si repetabila. Toate acestea sunt necesare pentru a se obtine increderea pasagerului astfel incat plimbarea sa nu prezinte riscuri.
Echipamentul
Pasagerul unui motociclist isi incredinteaza viata si siguranta pilotului iar sarcina acestuia este sa demonstreze ca increderea acordata este fondata si ca acest lucru inseamna sa puna siguranta pasagerului uneori mai presus de a sa.
Riscarea propriei vieti este decizia fiecaruia insa nimeni nu are dreptul sa puna in pericol viata altcuiva. Daca pasagerul nu doreste sau nu crede ca este necesar sa poarte echipamentul moto este bine ca pilotul sa insiste ca acesta sa il poarte. Pilotul va trasa intotdeauna regulile pentru el si pasager. Chiar daca legea spune ca nu este obligatoriu, echipamentul este o necesitate. In situatia in care pasagerul nu are casca moto proprie este obligatoriu ca pilotul sa-i asigure aceasta masura de protectie si sa se asigure ca este potrivita. Astfel casca nu trebuie sa fie mare astfel incat sa zboare de pe cap in caz de accident. O jacheta si pantaloni lungi cu protectii, cizme sau ghete peste glezna si manusi sunt obligatorii.
Este bine ca pasagerul sa aiba propriul echipament deoarece nici in cazul unui accident usor o pereche de jeans de exemplu nu asigura protectie. In cazul in care pasagerul nu detine propriul echipament, pilotul trebuie sa-i ofere acest mijloc de protectie.
De aceea, ca motociclist cu experienta este ideal sa ai propriul echipament si inca un set de rezerva. Iar daca pasagerul va fi o prezenta constanta este bine ca acesta sa-si asigure propriul echipament.
Motocicleta
Cea mai potrivita motocicleta pentru pasager este un touring fireste insa pana la urma este o chestiune de alegere personala.
Ceea ce trebuie insa retinut este ca, indiferent de tipul motocicletei, aceasta trebuie sa fie in perfecta stare de functionare, anvelopele sa nu fie uzate, rotile sa fie suficient umflate pentru a suporta adaosul de greutate, suspensia trebuie sa fie setata de asemenea pentru greutatea aditionala.
Ca in orice domeniu si pilotarea unei motociclete avand un pasager are un inceput. Franarea, intrarea in curbe in aceasta situatie solicita un pic de experienta si exercitiu. Cu greutate in plus, motocicleta poate frana si opri mai greu.
Pe piata exista numeroase tipuri de motociclete si fiecare are setul sau de reguli.
Motocicletele touring sunt facute pentru pasager. Dispun de sei mai largi si confortabile si de manere de prindere pentru pasager.
Unele cruisere sunt construite special pentru a fi pilotate cu pasager.
Motocicletele on-off road sunt intr-o anumita masura potrivite mersului cu pasager in timp ce motocicletele sport fiind atat de apropiate ca design si functionare de cele competitionale nu prea sunt indicate plimbarilor "in doi".
In situatia in care motocicleta nu este prevazuta cu manere de siguranta pentru pasager, cea mai buna solutie este ca acesta sa se prinda de talia pilotului. Daca pasagerul nu doreste sa faca acest lucru (desi noi speram ca cei care aleg plimbarile in doi pe motocicleta sunt si buni prieteni), sprijinirea de spatele seii chiar si in cazul existentei manerelor nu este asiguratorie si este bine ca pilotul sa nu faca manevre bruste si mai ales sa nu accelereze.
Concluzie
Asa cum invatarea conducerii unei motociclete se face in timp, pilotarea avand un pasager in spate cere exercitiu si pregatire. Chiar si cei mai experimentati piloti au nevoie de timp.
Pilotarea cu un pasager poate fi o experienta grozava pentru amandoi insa aceasta trebuie facuta in siguranta si cu multa responsabilitate.
Admin/laumoto
Admin/laumoto
Admin

Mesaje : 30
Data de inscriere : 03/02/2011
Localizare : Arad

https://aradbikers.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum